Fredagsmys med Taco & Finska marmeladkulor

Hej hopp, kära vänner, idag är det fredagsmys och inte vilken fredag som helst, det är midsommarafton. Matte och Husse har fixat och grejat hela förmiddagen, plockat fram olika spel, packat en väska med snaps & öl. Min egen box laddas med mat & andra läckerheter såsom strupe och ett köttigt lammben.
Yes, nu är vi på väg och jag börjar fundera på min gamle kompis, hoppas han är lite piggare nu än förra gången vi träffades.
Nu är vi äntligen framme, nu j-lar, var är han, VAR ÄR TACO? Där är han, han är ute, verkar bra, han viftar på svansen...nu gäller det att få igång honom, passa på nu när han verkar gilla läget. Jag rusar hit å dit, hämtar bollen, springer femtioelva varv runt  honom. Puh, nu orkar jag snart inte mer och 16 år gamle Taco vill vara ifred. Tja de va de, nu får jag väll lattja med husse istället, det är ju oxå OK (ganska i alla fall). Lite senare ska vi dra till "midsommardansen", ska bli spännande, förra året var jag för liten å var tvungen att stanna hemma. Oj va mycke människor och ganska många hundar också, men särskilt kul är det inte....fattar inte hur de (människorna) kan tycka att sådant här är roligt.
Men, men den som väntar, väntar inte förgäves...på väg hem igen tar vi en runda ner till båtarna och havet, nu är det bäst att koppla på charmen, titta matte djupt in i ögonen, bedjande...JA, NU SMÄLTER HON...av med kopplet och ner i det underbara vattnet.
Efter detta så har jag faktiskt ganska tråkigt, de andra tänker bara på sig själva, det var nog bara en slump att jag fick något att äta (TVÅ TIMMAR FÖR SENT!).
Jag lunkar omkring i huset, plötsligt så dyker tillfället bara upp, där ligger de, helt obevakat. Jag smyger fram, öppnar försiktigt och plockar i mig dem, en efter en efter en....
.....Ååååååå så gott det är med FINSKA MARMELADKULOR.
När vi kom hem sent på natten (morgonen), mådde jag inte så bra och förstod att man skall ta det försiktigt på midsommarafton, annars kan man må illa.
.
.............. ...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0