Arbetshäst eller hund?

Vänner!
Igår var jag helt slut efter allt arbete... På förmiddagen planterade vi jordgubbsplantor, en möda som ger skörd, det måste erkännas och DÅ VID SKÖRDEN kommer jag vara först på plats!
Jag smakade på några jordgubbsblad och blommor men blev livrädd när matte hotade: Ja gör du det, då blir det inga jordgubbar! Det var lika bra att inta sin plats på åkern och gräva hål åt alla nya plantor.

Sen, jag hade precis tvättad tassarna och kommit in för att fika och kanske sova lite middag, så ropade matte på mig igen: Kom vi hänger tvätten på tork!
Ni vet, hon är för lat och för stel för att böja sig ner och ta tvätten ur korgen därför har det blivit min uppgift. Ta upp ett plagg, lämna över till matte, ta upp nästa plagg, räcka över till matte, ta upp nästa plagg...Då och då får jag visst en liten godbit men jag tycker det är ganska dåligt betalt. Och ansträngande! Efter det jobbet var jag så trött att jag inte ens orkade gå till min sovplats... Jag tror faktiskt att matte tyckte lite synd om mig där jag hade pressat mina drygt 30 kilo in i tvättkorgen.

                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0