Så här manipulerar man husse & matte!

Idag fick jag vara ensam ett par gånger...de va sååå tråkigt. Då jag låg i min säng å surade, alldeles ensam, förberedde jag mig för "bolltricket". Passar speciellt bra nu i VM-tider, alla hussar (+ några mattar?) är tokiga i fotboll. Jo så här går det till: Jag hämtar min VM-boll (ni kan se den på min profilbild, uppe till höger) ute i trädgården, går lugnt in, lite nonchalant faktiskt, tittar bedjande, inte tiggande (det funkar inte), rakt in i husses ögon. Med husse räcker oftast detta, han kan helt enkelt inte motstå kombinationen fotboll och bedjande labradorögon. Sen är det bara ut å köra, att spela fotboll är nog det roligaste jag vet, inte behöver jag något godis heller, jag gör det bara. Men om jag har otur, husse inte är hemma och jag måste locka ut matte på fotbollsplanen, då krävs det LIST. Jag gör likadant med matte fram till att jag står där med bedjande ögon, då har matte fått för sig att hon skall vara ledare å att det är hon som bestämmer när vi skall spela. Då gör man så här: Visa ointresse å släpp bollen, gå därifrån och låtsas sova eller något...jag kan lova er att det tar max två minuter, sen kommer hon farande med bollen i famnen och ropar>>"Lizzy ska vi spela fotboll!"
Så kan man manipulera sina människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0