Två pinnar och en kotte....

En del saker förstår inte ni människor och egentligen är det lönlöst att försöka förklara, men jag gör ett försök.
Vi hundar har väldigt många kompisar, kompisar som för er människor inte är annat än saker eller låtsasgrejjer.
Tidigare har jag nämnt min underbart snälla fästman ("han finns inte på riktigt" säger de till mig, hela tiden), igår kom han t.ex med en överraskningspresent....ett smaskigt ben + en puss på kinden. För m&h är han "nada" men för mig är han allt.
Jag har många fler kompisar, speciellt i skogen. Vid en promenad häromdagen, så passade jag på att sticka iväg till några av mina bästisar, nämligen familjen pinne & kotte. Eftersom det var ganska länge sedan vi träffades så hade vi mycket att snacka om....så husse började ropa å ropa, han lät lätt nervös på rösten, så jag måste lämna mina vänner. Då sa den ena pinnen, "vi kan följa med, så kanske din husse förstår att vi finns - på riktigt. Ja, bra idé, sa jag. Men icke da, husse sa bara, "vad är detta...vad har du hittat..." "Nä, nu går vi hem". Han har inte förstått någonting.
.
...................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0