Vem släppte ut kossorna!

Nu skall jag berätta om en chockartad upplevelse!
Det började sååå bra. Matte tog fram den speciella, flytande, dummien. YES, vi ska upp till den supersköna lilla badsjön. Jag riktigt hoppade, ja nästan flög fram av längtan på väg till ett superskönt dopp. Vi närmar oss, bara en liten bit till, sen är vi fraaaamme...dobi dobi lej, jag är värdens lyckligaste tjej. Nu, näää vad är nu detta? VEM HAR SLÄPPT UT ALLA KOR? Där, precis där jag skall bada é dom, säkert 100 st kossor...matte blir jätterädd och vill vända om, gå hem utan bad. Jag tittar bedjande på henne, vi kan väll, snälla, där borta i hörnet é ju inga kor, dit kan vi gå. Till slut (efter säkert 100års väntan) säger husse att, "det går säkert bra", inte kan det vara farligt med några kossor. Jag skakar ivrigt på huvudet och tittar på matte. OK, säger hon, men så fort dom rör sig hitåt, så går vi.
Ja, ja det slutade ganska lyckligt i alla fall, men det blev ett ganska kort bad. Matte var trots allt lite nervös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0